Alla inlägg den 1 september 2007

Av Gerd Harrieth - 1 september 2007 20:24

Det står i Jesaja 53; 4-6

... det var våra sjukdommar han bar, våra smärtor, dem lade han på sig, medan vi höll honom för att vara hemsökt, tuktad av Gud och pinad.

Ja, han var sargad för våra överträdelsers skull och slagen för våra missgärningars skull. Straffet var lagt på honom, för att vi skulle få frid, och genom hans sår blir vi helade.

Vi gick alla vilse som får, var och en av oss ville vandra sin egen väg, men Herren lät allas vår missgärning drabba honom.


Jag såg en film i Påsk, Passion of Jesus Christ, och den filmen berörde mitt hjärta väldigt mycket, jag får än tårar i ögonen när jag tänker på vad Jesus har gort för oss, dig och mig. Och när jag såg filmen så blev det ennu starkare för mig. Vi har så mycket att tacka för, så mycket att vara tacksamma för. I Guds ögon har vi ingen synd, för dom tog Jesus på sig på Golgata. Tänk vad fantastiskt stort. Ja vi har inte ord som kann beskriva det. Jag tror inte vi riktigt kann förstå allt. Men vi kann vila i att Guds ord är sannhet. Vi kann lita på att det som står i vår Bibel är sant.

Ja vi kan bara tacka Jesus varje sekund på dygnet, men ändå är det för litet mot vad Han led för oss.

Visst finns det många VARFÖR????????????? på vår jord, men jag tror inte vi skall ha svar på allt här och nu. En dag skal Han komma hit och hämta sin brud, vi får vila i det. Och kanske engång får vi svar.

JESUS KOMMER SNART MIN VÄN.

Gud välsigna dig.

Av Gerd Harrieth - 1 september 2007 19:53

DJUREN MÅNGA PÅ VÅR JORD

KOMMIT HAR AV SKAPARORD.


Ja jag tackar min Gud för djuren. Endel är till glädje och endel är till bekymmer, men alla har dom sin uppgift här på jorden. Och alla är dom skapade av vår Gud.

Det heter att "Hunden är människans bästa vän", ja jag kann tilldels hålla med om det. Hunden är en god vän, en fin turkamerat, den är trofast, dom är ärliga, dom älskar oss utan krav, dom är glada, dom tröstar när vi är lessna osv. Och för mig är mina hundar en stor glädje i vardagen.

(Bilden här ovan är av min Golden tik, Fairfax Penny Lane på hennes 1 års dag 8 Maj 2007)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att det finns en Gud?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards