Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Den lätta bördan

Av Gerd Harrieth - 31 augusti 2007 18:43

Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt. Matteus 11;28-30


Tänk, alla samman, att vi kann komma till Jesus med ALLT, vi behöver inte bekyrmra oss för något, men ändå gör vi det..... Varför??? Jo vi är bara vanliga människor, vi kan aldrig mäta oss med Jesus. Men vi kann finna ro i Hans kärlek och frid. Han är alltid med oss. Vi behöver aldrig mera gå ensamma. Och Den Heliga Ande bor i ditt och mitt hjärta. "Lägg ditt liv i Jesu händer och du trygt var dag kan gå". Tacka Honom för Hans underbara kärlek och frid. Hans kärlek är gränslös, Hans nåd är oändlig........... Han har sagt i sitt ord. "Frid etterlater jag er, min frid ger jag er"

I DAG ÄR FÖRSTA DAGEN PÅ RESTEN AV DITT LIV!!!!!

Amen och Guds rika välsignelse till er alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerd Harrieth - 25 september 2007 09:43

"Är din tro så liten" sa Jesus. "Varför tvivlade du?" Den som tvivlar i nödens stund har svag tro, säger många.  Även om vi börjar med dom bästa avsikter så sviker vår tro ibland. Vi är bara människor och jag tror Jesus förstår det. Det behöver inte ...

Av Gerd Harrieth - 24 september 2007 14:17

Forkunnelsen om Kristi ankomst. Det var inte några skickligt hopdiktade sagor jag byggde på när jag för er förkunnade vår herre Jesu Kristi makt och hans ankomst, utan jag hade med egna ögon sett honom i hans majestät. Ty han mottog ära och härlighe...

Av Gerd Harrieth - 21 september 2007 19:23

Jag läste en vacker dikt som jag vill dela med er. Den är på Norska men hoppas ni ändå förstår betydelsen av den.   Kan du smile gjennom tårer, Når din drøm blir knust til støv? Kan du atter skimte våren, Gjennom høstens gule løv? Kan du glemme sorg ...

Av Gerd Harrieth - 20 september 2007 19:01

Jesus sade: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig" Johannes 14:6 Jesus är sanningen, han kan inte ljuga. Han kommer alltid att tala om för dig vad som är rätt, han kommer inte att lura dig. Vare sig man menar de ...

Av Gerd Harrieth - 16 september 2007 18:03

DEN HELIGE ANDE: SANNINGENS ANDE Och jag skall be Fadern, och han skall ge er en annan Hjälpare, som ALLTID skall vara hos er, sanningens Ande, som världen inte kan ta emot. Ty världen ser honom inte och känner honom inte. Ni känner honom eftersom ha...

Presentation

Omröstning

Tror du att det finns en Gud?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards