Alla inlägg under augusti 2007

Av Gerd Harrieth - 31 augusti 2007 18:43

Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt. Matteus 11;28-30


Tänk, alla samman, att vi kann komma till Jesus med ALLT, vi behöver inte bekyrmra oss för något, men ändå gör vi det..... Varför??? Jo vi är bara vanliga människor, vi kan aldrig mäta oss med Jesus. Men vi kann finna ro i Hans kärlek och frid. Han är alltid med oss. Vi behöver aldrig mera gå ensamma. Och Den Heliga Ande bor i ditt och mitt hjärta. "Lägg ditt liv i Jesu händer och du trygt var dag kan gå". Tacka Honom för Hans underbara kärlek och frid. Hans kärlek är gränslös, Hans nåd är oändlig........... Han har sagt i sitt ord. "Frid etterlater jag er, min frid ger jag er"

I DAG ÄR FÖRSTA DAGEN PÅ RESTEN AV DITT LIV!!!!!

Amen och Guds rika välsignelse till er alla.

Av Gerd Harrieth - 29 augusti 2007 19:54

Herren är min herde, mig skall inget fattas.

Han låter mig vila på gröna ängar. Han för mig till vatten där jag finner ro.

Han vederkvicker min själ, Han leder mig på rätta vägar, för sitt namns skull.

Om jag än vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag inget ont, ty du är med mig, din käpp och stav, de tröstar mig.

Du bereder för mig ett bord i mina ovänners åsyn, du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.

Godhet endast och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar, och jag skall åter få bo i Herrens hus, evinnerligen. Amen

Psaltaren 23.

Av Gerd Harrieth - 29 augusti 2007 19:39

Jag lyfter mina ögon upp till bergen, varifrån ska min hjälp komma? Min hjälp kommer från Herren, som har gort himmel och jord.

Psaltaren 121; 1-2

Av Gerd Harrieth - 29 augusti 2007 18:05

Det står i 1 Korinthierbrevet 10;13

Till er som redan känner er frestade, vill jag säga, att ni inte är utsatta för värre frestelser än andra människor. Men Gud ska hjälpa er så att ni klarar av att stå emot frestelserna, för det har han lovat. Varje gång ni känner er frestade ska Gud visa en utväg så att ni inte behöver falla för frestelsen.


Ordspråksboken 1;10

Om syndare lockar dig, så följ inte.


Ja vänner och syskon, det finns en som gärna frestar oss och som pröver och förstöra för oss i alla ting. Och klarar han av det så mår han gott. Men han skal inte vinna över våra liv. Vi ska gå till JESUS med allt. Och Han ska hjälpa oss har Han lovat. Begär och frestelser drabbar alla, så tro för all del inte att du är speciellt utvald. Andra har lyckats motstå frestelser - därför kan du också göra det. Med Guds hjälp kan man stå emot varje form av frestelse. Han hjälper dig på många olika sätt. Han gör dig uppmärksam på vilka personer och situationer som ger dig problem. Han hjälper dig undvika allt du vet är fel. Han hjälper dig välja det som är rätt. Han påminner dig och be om Hans hjälp. Han ger dig vänner som älskar Honom och kan vara ett stöd för dig i frestelsens stund. HAN ÄLSKAR DIG!!!!! Känner du dig vilsen eller nere, sök Honom som har allt, som kan hjälpa dig.

"Någonstans bland alla skuggorna står Jesus, för att hjälpa dig i nöden finns Han där, ser du efter ska du finna att där står Han för att lätta alla bördor som du bär............." Amen

Gud välsigna dig. Kram

Av Gerd Harrieth - 27 augusti 2007 20:00

Jag, jag är den som tröstar er, säger Herren. Vem är då du, att du fruktar för dödliga människor, för människobarn, som blir som torrt gräs?

Jes.51:12

Visst kan vi uppleva oss trängda på alla sidor - möte människor som gör oss mycket illa. Då är det naturligt att känna fruktan - att vilja ge upp.

Även om vi lever i teknikens samhälle med alla upptänkliga hjälpmedel och bekvämligheter med sociala skyddsnät och avancerad sjukvård, kan vi uppleva  förtvivlan. Samhället kan inte hjälpa i allt faktiskt. Vi består inte bara av kropp utan även av själ och ande. Såren i själen är nog så plågsamma som kroppsliga sjukdommar. Speciellt om vi tycker oss vara svikna av dem vi litat på.Också till oss kommer orden "Jag är den som tröstar er". Herren är från evighet till evighet. Herren är densamma.

Han sviker oss aldrig. Amen

Av Gerd Harrieth - 26 augusti 2007 18:41

Hans kärlek är gränslös, Hans nåd är oändlig, Hans kraft ingen människa utforskat än................... Halleluja!!!

Ja, vänner, Hans väg är orannsaklig, vi vet inget om vår framtid, men Herren har en plan, HAN VET ALLT. Så det bästa vi gör är att lägga vårat liv i Hans händer och låta Han leda oss vidare. Att vi lungt sätter oss ner och säger till Jesus. "Led mig Herre din väg, jag vill vandra i din sanning....", att vi tar oss tid till att sitta ner och lyssna till Hans röst, vad Han vill med vårat liv. Men vi strässar och masar så mycket själv och vill bestämma och regera, och så blir det så fel.

Där vår skatt är, där kommer också vårat hjärta vara.

Gud välsigna er. Kram


Av Gerd Harrieth - 24 augusti 2007 20:46

Idag har jag haft ett ord i mitt huvud hela dagen och det är: "Min nåd är dig nog". Tänk så fantastisk.

Och Hans Nåd och kärlek varar evinerligen. Vi behöver aldrig bekymra oss för morgondagen, vad vi skal äta, vad vi skal ha på oss för kläder. Han har omsorg om oss hela tiden. Han gir oss frid i vårt själ. Halleluja. Gud är god.

Tack kära Jesus för allt du ger oss.

Amen

Av Gerd Harrieth - 23 augusti 2007 13:53

Dette är en historia som har betytt väldigt mycket för mig. Les den och göm den i ditt hjärta.

En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds.


När den sista delen av hans liv framträdde, såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnads vandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.


Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig, att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest."


HERREN svarade: "MITT KÄRA BARN, JAG ÄLSKAR DIG OCH SKULLE ALDRIG LÄMNA DIG UNDER TIDER AV PRÖVNINGAR OCH LIDANDE. NÄR DU SÅG BARA ETT PAR FOTSPÅR - DÅ BAR JAG DIG.

Ja tänk kära er vilken förmån vi har. AMEN

Presentation

Omröstning

Tror du att det finns en Gud?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards