Alla inlägg den 20 september 2007

Av Gerd Harrieth - 20 september 2007 19:01

Jesus sade: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig" Johannes 14:6

Jesus är sanningen, han kan inte ljuga. Han kommer alltid att tala om för dig vad som är rätt, han kommer inte att lura dig. Vare sig man menar de ord Jesus sa på jorden eller de ord som står i Bibeln så är alle sanna. Eftersom han är sanningen, vill han att du ska vara sann.

Låt oss bedja: "Herre, det är svårt att vara sann, eftersom jag har ett svekfullt hjärta som alltid vill få mig att framstå i god dager. Förlåt mig mina synder och hjälp mig att alltid säga sanningen. Herre jag tror att allt du har sagt i Bibeln är sant. Jag vill bygga mitt liv på det som står i Bibeln, eftersom jag tror att det fungerar. Amen"

Ja vänner vi måste lite på Hans ord, allt som står där är sanning för att Gud är sanning. Låt Han öppna våra ögon så vi ser och förstår.

Gud välsigna er alla.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att det finns en Gud?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards