Alla inlägg den 16 september 2007

Av Gerd Harrieth - 16 september 2007 18:03

DEN HELIGE ANDE: SANNINGENS ANDE

Och jag skall be Fadern, och han skall ge er en annan Hjälpare, som ALLTID skall vara hos er, sanningens Ande, som världen inte kan ta emot. Ty världen ser honom inte och känner honom inte. Ni känner honom eftersom han förblir hos er och skall vara hos er.

Johannes 14: 16-17

Helige Ande led mig, jag söker sanningen i Bibeln och jag söker sanningen i Jesus. Helige Ande kom och led mina tankar. Led mig när jag läser och lyssnar så att jag kan känna sanningen. Jag överlåter mig till din ledning. Amen

Det er så viktig at vi ber DHA leda oss rätt, så vi kommer in på den smala stig och inte går vilse. Det finns så många falska profeter i denna siste tid, dom går ut ifrån det rätta ordet och lager sina egna tolkningar av Guds Ord. Dom värkar så trovärdiga, men vi måste prova dom. Känner vi att det känns fel så måste vi gå på det. Ibland tror vi att  tankar och kännslor kommer från oss själva och vi vet inte vad vi ska tro, men Herren talar till oss på detta sätt och lägger vi allt i Herrens händer så vill HAN, som har all makt i himmel och på jord, leda oss rätt. Vi måste lita på Honom i allt och inte tappa modet. "LED OSS HERRE DIN VÄG, VI VILL VANDRA I DIN SANNING......"


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att det finns en Gud?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards